donderdag 2 december 2010

Blij

Wanneer ik 's morgens om 6 uur m'n warme nestje moet verlaten omdat onze oudste een uur later op de fiets of, zoals vandaag, in de bus moet zitten, dan doe ik dat met grote tegenzin. Ik ben absoluut geen ochtendmens en nu met een verkouden kippetje in huis zijn de momenten dat ik wel kan slapen erg kostbaar. Onze oudste is blijkbaar wel een ochtendmens want ik hoor hem vaak ruim voor zessen de trap af komen. Zelfs mijn automatische piloot kreunt: 'Nu al? Wat moet een mens zo vroeg eruit'. Schijnbaar heeft hij dat hele uur nodig om wakker te worden, of onder ons gezegd: om z'n Hyves en z'n Formule 1 site bij te werken en wie weet wat je nog meer kunt doen op een computer. Ondertussen ontbijt ik, maak de spullen voor school klaar en ruim de restjes van de avond ervoor op.
Als hij uiteindelijk de deur uit is, pak ik gauw m'n heerlijk zachte, behaaglijke, warme, zelfgehaakte deken en kruip in een hoekje van de bank om nog heel, heel even na te soezen van de nacht. En dan ben ik blij. Het is maar een kwartiertje voordat ik voor de tweede keer de dag opstart, maar het is een heel tevreden kwartiertje. Dat maakt het onmogelijke tijdstip van 6 uur 's ochtends ruimschoots goed.
En als ik dan 's middags, na een ochtend vol dankbare momenten, op dezelfde bank samen met m'n dochter heerlijk zit te knutselen, ieder voor zich en toch samen, dan ben ik wéér blij. Blij met alles wat ik heb, blij met iedereen om mij heen, blij om lief te hebben en blij om er te zijn. Gewoon BLIJ, maar dan met hoofdletters!


PS: het patroon voor deze deken kun je hier vinden, ideaal patroon voor de verloren uurtjes. Die van mij is nog steeds niet helemaal af, ik haak er telkens weer een paar toeren bij en zo wordt hij steeds groter, mooier en warmer! 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...