dinsdag 8 februari 2011

Kleedje

Heerlijk, op het moment dat ik dit schrijf schijnt de zon! En ik zit hier in een hoekje van de bank met m'n ogen halfdicht te soezen, genieten! Tijdloos. Even niets doen. Nu even niet. Helaas duurt zo'n moment bij mij nooit zo heel erg lang, ik kan moeilijk stilzitten. Als ik naar buiten kijk zie ik dat de ramen nodig gelapt moeten worden, als ik de kamer rond kijk zie ik ontbijtboel en speelgoed. Als ik naast me kijk zie ik mijn haakwerk, ik wil nog zoveel haken! Eigenlijk is het best lekker om daar met m'n ogen dicht over na te denken, dan kan er een heleboel. Een jasje voor Piep, net zo leuk als die van Claire, een bloemendeken (van de Ariadne-map, later zal ik het je laten zien), een ami-biggetje, haken voor Valentijn en voor Pasen en misschien nòg een (poppen)deken. Zoals je ziet is deze door Poes in beslag genomen.
Het kleedje (want meer is het niet..) is echt niet groter dan op de foto, en ik was er nog wel zoveel mee van plan. Ik heb een diep respect voor bijvoorbeeld Lucy, een ster in het haken van hele dekens. Bij ons slapen alleen de poppen onder gehaakte, kleurige dekens. Nou ja, m'n grote gestreepte deken is eigenlijk wel gelukt, dus. Eerlijk gezegd heb ik nog steeds goede hoop dat het met dit dekentje ook wel goed komt, 't duurt alleen wat langer..
Ooit ga ik hier weer mee verder, ik bedoel: die kleuren, daar word je toch vrolijk van! Ik vind het wel een heel gedoe om de goede kleuren bij elkaar te zoeken, maar uiteindelijk past het altijd wel bij elkaar.
Als ik mocht kiezen, zou ik er niet één aan kunnen wijzen die ik de mooiste vind. Misschien moet ik toch binnenkort maar eens verder gaan, nog meer mooie kleuren, vrolijke blokken èn een groter kleedje. Maar hoe vertel ik dat aan Poes?


3 opmerkingen:

Claire zei

Erg leuk geschreven en zooooo herkenbaar!!
Geniet nog even lekker op die bank..... fijne dag.
Groetjes,
Claire

De Merle zei

Ik denk dat poes je dankbaar is, want ze past nog niet helemaal....;)
Groetjes, Karin ---De Merle---

Maaike zei

Oh wat is dit een prachtige deken ~ in wording. Echt geweldig al die kleuren!
Fijn weekend, liefs van Maaike

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...