dinsdag 11 oktober 2011

Handen vrij

Mensen zeggen weleens "Joh, als ze straks groter zijn en ze gaan naar school, dan heb jij je handen vrij en kun je doen wat je zèlf wilt". Leuk natuurlijk, en het vooruitzicht lonkte echt wel een beetje, maar oeh wat is het stil in huis. En nu zijn ze afgelopen weekend ook nog allemaal uit logeren geweest op de camping bij Grote Neef en Nicht. Leuk voor hen, maar voor mij een beetje te stil..
Gelukkig hadden we de nodige verplichtingen en was de avond goed gevuld. Helaas moest Manlief de volgende ochtend werken en toen was ik ècht eenzaam in eigen huis. Zelfs Haas, prachtig getekend door onze Benjamin, keek mij enigszins treurig aan vanaf het keukenmuurtje.  
Nee, even 'de handen vrij', dat werkt voor mij niet. Het scheelde alweer dat ik 's morgens nòg een verjaardag had en uiteindelijk kwam het er op neer dat ik op het laatste nippertje nog gauw een sleutelhangertje in elkaar kon knutselen. En daarna mocht ik de menigte weer ophalen, heerlijk!
Op de terugweg, natuurlijk véél te laat, kwamen we nog langs een prachtige kunstboom, met lichtjes die langzaam van kleur veranderen. Dochter vond hem overdag ook al zo mooi, maar nu met de lampjes aan was hij helemaal prachtig. We hebben er een extra rondje omheen gereden. Meiske was er stil van, of kwam dat nou door de vermoeidheid die bij een logeerpartij hoort?

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Je moet er wel even aan wennen, dat je weer alleen thuis bent. Je leven draait op die momenten toch op een andere manier rond de kinderen. Je leert er vast van genieten. Je komt weer eens tot andere dingen, maar het heeft soms even tijd nodig!

Groet, Elizabeth

by Ieke zei

Pfoe, dat zal zeker even wennen zijn! Gelukkig zijn ze er nu weer...

Mijn mams zegt juist dat ze minder tijd heeft. Er moet er altijd wel weer ergens heen gebracht worden. Toen we klein waren vermaakten we ons thuis wel, of in ons bed ;)

Je sleutelhanger is trouwens erg leuk geworden!

Linda zei

Geloof mij het is een fase in je leven waar je naar toe groeit.Op dit moment moet je er nog niet aandenken maar eens komt de dag dat alleen thuis zijn ook heerlijk is en je dagen zich weer met andere dingen vullen.PPffff wat een wijsheid,hè maar zo heb ik het wel ervaren.Gr.Linda

Michaja zei

Grappig om te lezen. Bij mij is het juist het tegenovergestelde. Ik geniet juist van die stille momenten in huis!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...