donderdag 22 november 2012

Nog even herfst

Ik weet, het is een beetje laat (Sint is alweer in het land), maar ik kan enorm genieten van de metamorfose die de natuur elk jaar rond deze tijd weer doormaakt.
Herfst, ik wilde je het tòch nog even laten zien:
Er zijn mensen (pubers..) die beweren dat het bos saai is,
niks te doen, niks te zien..
Maar hé, kijk dan eens om je heen! Is het niet prachtig? En telkens weer een wonder: van knop naar blad naar.. dit! En dat gebeurt zomaar, gewoon omdat het herfst is.
Deze kunstwerkjes dwarrelen elke herfst onze tuin in, afkomstig van de sierkers van de buren. Ondanks dat er geen echte kersen aan komen, geeft de boom ons toch telkens weer een kadootje. In de lente trossen vol roze bloemen, daarna een roze tapijt aan het begin van de zomer en nu de bijzondere kleuren van de herfst. Genieten!
En bij de herfst horen natuurlijk ook kabouters, en díé wonen uiteraard in paddestoelen. Eerdere jaren had ik er al een paar gehaakt, zo'n beetje uit de losse pols. Geen idee meer hoe ik die toen gemaakt had, maar gelukkig vond ik bij GrietjeKarwietje een paar leuke patronen op haar blog.
Dit is de kleinste versie, uit één stuk gehaakt en zo klaar, het patroon vind je hier. En helemaal handig: deze blijft uit zichzelf rechtop staan! Leuk om als groepje bij elkaar te zetten, maar doe het wel snel want voor je het weet glijden we de winter alweer in..
Fijne week!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...