maandag 4 november 2013

Gehaakt hoesje voor Ikea-geurkaars

Na een paar weken van stevige tegenzin heb ik er toch maar aan toegegeven,
 er is tenslotte toch geen ontkomen meer aan:
mijn haat-liefde verhouding met de herfst is uiteindelijk omgeslagen in een voorzichtige liefde..
De dagen zijn inmiddels een stuk korter geworden en dat betekent 's avonds al vroeg de gordijnen dicht,
dekentje om en kacheltje aan.
Ook met de Action in ons dorp heb ik zo'n soort van verhouding: heel vervelend als je iets terug wilt brengen maar inmiddels geweldig in het aanbod van knutselspullen. En natuurlijk blij met de wol en het 'soort van' zpaggeti-garen. Deze enorme bol garen heb ik pasgeleden gekocht, lekker dik en wollig.
Leuk voor een warme sjaal, dikke deken of gewoon een supersnel hoesje voor een Ikea-geurkaars.
Heerlijk simpel om te haken maar voor het gemak heb ik het toch even voor je opgeschreven:
 
1. Haak 20 vasten in een magical ring, sluit met een halve vaste
2. Begin met 1 losse en haak verder met vasten, sluit de toer met een halve vaste
3-5. Haak nog 3 toeren zoals beschreven in toer 2
Voor een onzichtbare afhechting gebruik je deze methode, dan zie je geen begin- of eindsteek en klaar!
 
Nu alleen nog een lekker kopje thee zetten, chocolate-cookie en dekentje erbij en tenslotte nestel je je in een hoekje van de bank.
Kaarsje aan en genieten!


1 opmerking:

marmarel zei

Gezellig blogje! Mijn dochter (10 jaar) gebruikt dit garen (de felle kleuren) om sjaals te haken voor haarzelf en haar vriendinnen. Ik zal haar dit ideetje ook eens laten zien, leuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...