woensdag 11 mei 2016

Krukhoesje van Jip by Jan

Kennen jullie de krukjes van de Action? Zo eentje bekleed met canvas en een houten onderstel? 
Ik liep er altijd hard voorbij, ik vond ze eigenlijk niet mooi. 
Het kussen, of beter: de zitting, staat naar mijn idee niet in verhouding tot het onderstel. 
Er klopte iets niet en daarom nam ik het nooit mee.
Wat op zich vreemd is, want ik ben gek op krukjes en bijzettafeltjes. 
Zo makkelijk met visite; iedereen zijn kopje koffie bij de hand, 
of handig als er iemand ziek is: er past precies een kopje thee en een beschuitje op. 
Uiteraard op een dienblad, anders wordt het zo'n kliederboel..
Inmiddels heb ik de winkel al aardig leeggeplunderd, want hoe leuk is dit? 
Het hoesje is gehaakt naar een patroon van Jip byJan
een heel gemakkelijk en vooral leuk patroon. Èn niet onbelangrijk: in een middagje klaar! 
Ja, en dan klopt het ineens allemaal wel! 
Ik heb voor het gemêleerde hoesje Bravo Big garen gebruikt, mooi, maar het pluist vreselijk. 
Voor het grijze hoesje gebruikte ik, geheel in stijl, het dikke garen van de Action. 
Geen idee of dit garen ook zal gaan pluizen. Ik zal eens gaan spieken  bij mijn vriendin, 
het krukje staat inmiddels bij haar te pronken.

Ik hou je op de hoogte!




2 opmerkingen:

Annabel zei

Leuk zijn ze! Ik heb er een met een mintgroene hoes, maar vind zo'n gemêleerde variant ook super!

Annekids zei

Jaaa, mintgroen staat ook nog op m'n verlanglijstje, lekker fris! En gemêleerd vind ik ook heel mooi, maar bij de effen hoes zie je de lijnen veel beter. Gelukkig staan 2 krukjes naast elkaar ook prima ;-)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...