woensdag 31 maart 2010

Er was eens....


Hier is het eigenlijk allemaal mee begonnen: een paar jaar geleden zag ik in een blad een berichtje van iemand die een webwinkeltje met onder andere gehaakte ballen heeft. Meestal als ik zoiets zie, vraag ik me af of ik dat zelf ook zou kunnen maken. Vroeger (ja, en dat is ècht lang geleden) had ik wel eens van die valletjes of halve gordijntjes gehaakt en met haken is het net als met fietsen: eenmaal geleerd vergeet je het niet gauw meer. Maar hoe maak je dan een bal? Eerst een beetje gefröbelt en toen toch maar -lang leve internet- gegoogled naar een patroon (ach, waarom het wiel twee keer uitvinden) en gevonden. Op één van de sites stonden ook amigurumi's, die maak je volgens hetzelfde principe, en vanaf toen was ik verk(n)ocht aan haken.



Ik had nog een boek in de kast liggen met knuffels om zelf te maken, en daarin stond een naai-patroon van kabouters. Inderdaad, ik vroeg me af of ik die ook kan haken en ja, als 't maar een ronde vorm heeft....
Inmiddels heeft menig baby gerammeld met mijn mabouters en liggen de bedden van mijn kinderen "vol" met ami's en nog heb ik niet genoeg gehaakt. Ik zoek veel op internet en meestal pas ik de patronen die ik vind naar eigen smaak aan. Af en toe bedenk ik zelf ook nog wel eens wat, maar door drukte ontbreekt het mij wel eens aan spontane creativiteit. Met deze blog hoop ik jou te inspireren maar ook mezelf te blijven motiveren.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...