vrijdag 7 januari 2011

Alledaags

Soms heb je van die dagen, dan gaat alles vanzelf. De kinderen zijn weer volop naar school en de laatste resten van de feestdagen rommelen nog een beetje door het huis. Ik vond gisteren nog een knalroze kerstbal tussen het speelgoed, zou de poes misschien..? Neuh, die doet zoiets nooit!
Alles loopt op rolletjes en iedereen is blij, zelfs met een boterham met smeerkaas, dat zomaar ineens een uiltje blijkt te zijn. Herinnert mij aan een leuk patroon van Roman Sock, ik zal daar binnenkort eens aan beginnen, als het klaar is zal ik je mijn versie laten zien.
Nu de kinderen weer naar school zijn kan ik ons huis weer een beetje in zijn originele staat terug brengen. Het Huis hangt weer op zijn oude plek en moet nog een nieuw thema krijgen. Alhoewel, de winkelspullen van het Meisje (het werk van onze Oudste) staan eigenlijk best leuk en kleurig in het Huis..
Het schoolbord (van mijn broer gekregen!) heeft al wel een ander thema, na de kersttekeningen en het vuurwerk blijven we nog even in de winter hangen met prachtige sneeuwpoppen. Inmiddels heeft deze sneeuwpop er een heleboel broertjes en zusjes bij gekregen.
Nu de meeste kerstspullen opgeruimd zijn voelt dat ook wel weer prettig, alhoewel de kinderen het maar kaal vinden zo. Mijn ervaring is dat de kale plekken gauw genoeg weer opgevuld zullen worden. Het geeft voor hen wel weer nieuwe inspiratie, ineens is de pop-met-haar ontdekt en hebben we naar hartelust 'kappertje' gespeeld, zit die er ook weer netjes bij!
Van de Adventssterren kunnen we maar moeilijk afscheid nemen, ze zijn nog zo leuk en vrolijk. Ik heb 't Meisje al een paar keer gevraagd of ze wil helpen met opruimen, maar dan kijkt ze me met smekende ogen aan en vraagt of we ze nog éven kunnen laten hangen. Zeg daar dan maar eens Nee tegen..

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...