vrijdag 11 februari 2011

Verwennerij

Eens in de zoveel tijd vind ik het nodig om mezelf eens te verwennen met iets nieuws. Meestal zijn dat dan kleren, en meestal is het niet 'verwennen' maar pure noodzaak, alhoewel man daar anders over denkt..
Gelukkig, voor hem èn voor mij, valt die verwennerij vaak samen met de uitverkoop of een uitloop daarvan. Vandaag geeft een vriendje van onze benjamin zijn verjaardagsfeestje en onze zoon wilde graag een voetbalblad geven. Dus naar de boekenwinkel, blad gekozen en bij de kassa gebeurde het: daar lag 'mijn' agenda! Er hing een groot bord boven: alle agenda's 40% korting, waah..! Ik liep nog heel stoer door om te betalen, maar ja, ik kon er niets aan doen, het prikte in mijn rug en het riep in mijn oor, mijn verstand daalde tot nul en mijn gevoel sprak.. Voor ik het wist lag 'mijn' agenda boven op het voetbalblad en werd het in enkele minuten echt MIJN agenda!
Kijk nou, daar word je toch helemaal vrolijk van! Ik wilde dat ik deze combi's zelf kon bedenken, dan hing mijn hele huis vol..
Eerlijk gezegd ben ik gek op agenda's, het staat zo veelbelovend, al die lege bladzijden, wat zal er komen, wat gaat er allemaal gebeuren. Ik heb de eerste letters er al in geschreven, oh vreugd, en tjonge, wat heb ik eigenlijk veel te doen. Over het algemeen ben ik drukker dan ik toe wil geven, ik kan heerlijk zitten lummelen en daarna moet ik dan weer m'n benen uit mijn lijf rennen. Misschien dat deze agenda wat meer 'evenwicht' zal brengen (waarom schiet ik nu in de lach..?). Ach wat, klaar met smoezen: hij is gewoon MOOI!
Maar wat ligt daar nou vlak boven? Haarelastiekjes van het meisje, natuurlijk zijn ze roze. Ik kom uit de tijd dat het helemaal 'hot' was om twee staarten in je haar te doen met van die grote balletjes. Ik vond ze l-e-u-k en heb ze nog heel lang gebruikt. Veel later vond ik in een oud potje nog zo'n elastiekje, helaas niet roze dus voor dochter niet leuk. Deze zijn dus wel leuk en in no-time gemaakt, voor je het weet heb je bij elke rok en elke jurk een bijpassend setje 'balletjes'.
Het elastiekje haak je er gewoon bij mee, zit het meteen goed vast. Het is wel handig om van die dunne haarelastiekjes te gebruiken, ze zijn over het algemeen net zo dik als je garen. Het patroon komt van een Noors blog, gelukkig staat het er in het engels op. Haar foto's zijn ook wat duidelijker, onze balletjes zijn al behoorlijk gebruikt en dus een beetje pluizig.
Dus allemaal aan de haak, en wat zou het leuk zijn: de revival van de balletjes!

Goed weekend, Enjoy!

4 opmerkingen:

Sjaantje zei

Die zijn leuk! En je agenda is trouwens ook super!!

De Merle zei

Helemaal hip! Ik heb niet meer van die balletjes, maar die kun je ook nog wel kopen zeker? Het is trouwens heeel toevallig, want vanochtend had ik op dat zelfde Noorse blog een geweldige lamp gezien, die ik zeker nog eens wil maken.... wordt vervolgd dus.
Enne..., hippe agenda hé!
Groetjes, Karin ---De merle---

creathea zei

M'n dochter stond naast me toen ik je blog aan het lezen was. En die reageerde met een "oooohhhh dat wil ik ook in m'n staartjes!!!" dus dat wordt weer haken :-) En dat vinden we erg hihihi
En je agenda is helemaal hip hoor. Daar zou ik ook blij van worden denk ik.
Groetjes, Thea

Michaja zei

Super leuk! En zo is je blog ook. Ga je volgen hoor.
Groetjes Michaja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...