vrijdag 20 mei 2011

nieuwe school

Hoe vrolijk is dit? Meer dan honderd ballonnen zweven nu boven Nederland, losgelaten ter ere van de start van de bouw van onze nieuwe school. Weet je nog dat ik een tijd geleden schreef over de sloop van de oude school? Op dezelfde plek ligt nu de fundering klaar, er hoeft 'alleen nog maar' gebouwd te worden..
Onder de school, in de kruipruimte, worden een paar betonnen bakken geplaatst met daarin kokers vol met tekeningen van alle leerlingen. Tekeningen over hoe de wereld er uitziet over 25 jaar, of over wat je later graag wilt worden. Na 25 jaar worden de bakken weer opgediept, kijken wat er allemaal van terecht is gekomen..
Dochter vroeg mij wat ik later wilde worden als ik groot ben, nadat ik riep dat ik dan graag oma wilde worden zei ze: ik denk dat ik dan maar mama ga worden..

Na de feestelijkheden werden er borden opgehangen die samen Hier Komt Onze Nieuwe School vormen, allemaal zelf versierd met èchte (!) verf.
Ik had van juf begrepen dat de kinderen min of meer in hun ondergoed hebben staan schilderen om vlekken in de kleren te voorkomen. Goed plan!
Het ziet er zo al veel vrolijker uit, laat de bouw maar beginnen!

2 opmerkingen:

De Merle zei

Dat ziet er idd vrolijk uit! toen ik de kop van je berichtje zag dacht ik : Nou al???
Maar het is dus alleen de fundering hahaha.
Dat met die kokers vind ik zo'n leuk idee, ben benieuwd of de dromen uitkomen....

Fijne dag verder.
Karin

Jacqueline zei

Echt een leuk idee, van die kokers met tekeningen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...