vrijdag 14 oktober 2011

Pronken met andermans veren

Hoe leuk is het om te pronken, we doen het allemaal hier in blogland. Pronken met je eigen veren maar hier en daar ook pronken met andermans veren. Karin (van De Merle, leuk!) heeft er een heel blog aan gewijd: Merels en musjes waar ze regelmatig mooie 'veren' laat zien. Mocht je je vervelen of gewoon zomaar, ga beslist eens bij haar langs. Na het pronken met 'haar' veren, kan ik het niet laten om ook even onze eigen veren te laten zien!
Is het geen poepie? Dit was vroeger de steun en toeverlaat van Manlief, een bijna kapot geknuffelde teddybeer met beweegbare armen en benen. Het jasje dat hij aan heeft is destijds door Manlief zelf genaaid, met de hand! 
 
Let op de details: een ècht vestzakje en op de rug een groot hart, dat op zich zegt al genoeg, toch? Teddybeer staat nu te pronken naast de kast in de kamer. 
Onze Benjamin heeft pasgeleden een oud mobieltje van ons gekregen, leuk voor de spelletjes die erop staan en handig als horloge. Voor hem geldt vooral dat hij nu bijzonder de blits kan maken bij zijn vriendjes (hij vertelt er natuurlijk niet bij dat er geen beltegoed op staat) en sms'jes krijgt van zijn familie, gezellig!
 
Maar bij zo'n stoere mobiel hoort natuurlijk ook een mooi hoesje. Ik zei nog dat ik er wel een wilde haken maar blijkbaar ging dat net iets te ver voor een jongen van 8.. Nee, hij had wel zin om er zèlf een te naaien. Mooi stofje gevonden, naald en draad gepakt en voor ik het wist had hij een prachtig hoesje gemaakt! Heel netjes, steekje voor steekje, zo knap! En nu mag ik ermee pronken en me tegelijk verbazen over zoveel creativiteit bij mijn beide mannen. Trots!

2 opmerkingen:

Linda zei

Wat geweldig dat je zoontje dat zo in elkaar naait daar mag je best trots op wezen,hoor. En de oude teddy van je man is prachtig wat een dierbaar bezit,ik zou er alles voor over hebben om mijn gebreide jumbo weer terug te krijgen groetjes Linda

De Merle zei

Wat geweldig leuk die creatieve mannen van je! Zo schattig die beer en ook dat hoesje.., super!
En ik zie het nu pas dat je mijn blogje hebt aangeprezen! Wat een aardige woorden, ik bloos er bijna van. Dank je.
Groetjes,
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...