donderdag 26 januari 2012

Koukleum

Op een rare manier hou ik van de winter, maar dan moet het wel ècht winter zijn. Dus geen waterkou alstublieft, maar gewoon flink vriezen, dat je verkleumd op je kindertjes staat te wachten tot ze uit school komen, eindelijk je superwarme winterlaarzen aan (mèt pluche aan de binnenkant), elke dag even checken of het ijs al dik genoeg is,
en vooral d-r-o-o-g!
En nu met deze heerlijk behaaglijke coll is het helemaal genieten, geen kou meer in m'n nek. Zoiets gemakkelijks kan iedereen haken volgens mij! Gewoon voldoende lossen haken zodat de ketting dubbelgeslagen van je nek tot aan je middel komt. Dan ongeveer 14 toeren halve stokjes haken, om het af te maken kun je er nog een mooi randje omheen haken. Klaar is Klara, laat die lang verwachte strenge winter maar komen!
Tegelijkertijd ben ik ook een enorme koukleum, inclusief winterhanden en wintertenen. Op die echt koude dagen moet ik bij de lunch aan onze Benjamin vragen of hij het deksel van de pindakaaspot los wil draaien, omdat het bloed van schrik uit mijn vingers is verdwenen. Voor het gemak hou ik ook mijn schoenen maar aan, ik voel m'n tenen toch niet meer..
Onze Milo heeft een hekel aan kou, niet zo gek als je bedenkt dat hij in Spanje is geboren. Hij ligt het liefst onder onze (energie-zuinige maar erg warme) eettafellampen, of lekker dik ingepakt op de bank, dicht tegen je aan, want brrr, wat is het koud in Nederland!


6 opmerkingen:

Hippehaakwerkjes&zo zei

Lekker weg duiken in je col, vrieskou en zonnetje hou er ook zo van ...
En de heer des huize Gandaf die begrijpt Milo...

Wat een heerlijke foto van Milo

Groetjes Jacqueline

Anoniem zei

Anneke, je schrijft iedereen kan zo een coll haken?!.Nou.. heb als kind als laatste een haaknaald gebruikt ,(en dat is lang geleden hoor)maar ga straks wol kopen en denk een dikke haaknaald en in het weekend ga ik dan beginnen..Neem de uitdaging aan -ha ha- .. Ene die winter waarop je wacht komt eraan! Groetjes Joan

Linda zei

Lekker colletje en heerlijk toch zo'n poezenbeest naast mij ligt ook zo'n zwart/witte die zou ook wel een sjaaltje willen!

Saar en Mien zei

mooie kol! heerlijk om te maken he:)

petra zei

Ik herken me helemaal in je eisenpakket wat betreft de winter. De komende dagen gaat het kouder worden, dus je laarzen mét bont en je mooi nieuwe col kunnen aan en om!!

De Merle zei

Hé Milo lijkt sprekend op onze Nora! Ook zo'n slaapkop? :)
Kruip lekker weg in je warme col, hij is erg mooi!
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...