maandag 5 maart 2012

Kralenarmbandje

Als klein meisje had ik al een passie voor kralen en sieraden maken. Gelukkig heeft mijn lieve moeder mijn enorme verzameling kralen goed bewaard en toen ik het huis uit ging heb ik alles meegekregen. Inmiddels blijken de meeste kralen behoorlijk gedateerd en is het zilverdraad verkleurd. Toch zit er nog genoeg in om wat leuks mee te maken, vooral de gewone glaskralen, die blijven tijdloos.
Een tijd geleden was "Haakland" in de ban van de gehaakte kralen-armbandjes, ik kwam ze onder andere tegen bij Haakzaken, en ook De Merle heeft mooie gemaakt. Na een avondje freubelen heb ik mijn eigen versie gemaakt:

Rijg een heleboel kralen aan je draad.
Haak een ketting van lossen, zo lang dat hij om je pols past.
 Begin in de tweede losse vanaf de haaknaald en haak een paar centimeter halve stokjes.
Dan begin je met het meehaken van de kralen, per halve vaste heb ik er twee gebruikt, geen (lege) halve stokjes tussen de 'kralen-halve-stokjes' haken. 
Ga zo door tot een paar centimeter voor het einde van je ketting, haak dan tot het einde 'lege' halve stokjes en hecht af.
Het stukje zonder kraaltjes gebruik ik om een knoopje in het armbandje te maken, net als bij vriendschapsbandjes, je kan natuurlijk ook een ander soort sluiting maken.

Leuk om te maken en zo klaar!

4 opmerkingen:

Het Knuter Huuske zei

Goedemorgen,
je armbandjes zijn super leuk!
Oohh ik krijg gewoon zin om zelf aan de slag te gaan.
Zit altijd wel beetje met de grote, maar hoe jij het oplost met zo'n knoopje is wel een goed idee....

Fijne week gewenst.

Groetjes van Ivonne

De Merle zei

Leuk gedaan!
(en bedankt voor je linkje)
fijne dag!
Karin

Angélique zei

Lekker fleurig, prima voor het voorjaar!

m@m@lou zei

Heerlijk kleurrijk! Errug leuk!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...