zondag 17 november 2013

Speculaas-appel-taart-cake

Afgelopen week had de onderbouw een vrije dag van school, heerlijke momenten om eens lekker te 'cocoonen'. Bij ons hoort daar vaak wel iets lekkers bakken bij, maar omdat ze allebei niet fit waren moest het niet te moeilijk zijn. Geen probleem, een cake dan maar?
Nou was dat weer iets te simpel bedacht, dus er moest iets bij...
 Eens denken: Sinterklaastijd, speculaas....
Een speculaas-cake? Mmm, mag er ook nog iets door dan?
Welja, een appeltje erbij, da's vast lekker.
 En inderdaad, supersimpel en zo klaar:
Neem een pak cake-mix, volg de aanwijzingen op de verpakking,
Voeg aan het deeg ongeveer 3 theelepels koekkruiden toe,
Schil 3 appels en snij ze in dunne schijfjes,
Doe het deeg in een springvorm en verdeel de appelschijfjes er overheen,
Bakken volgens de aanwijzingen op de verpakking,
in het midden mag de taart/cake nog wat klef zijn,
Smullen maar!
Ook heel belangrijk op zomaar een vrije dag van school is een spelletje doen. Onze kast puilt uit van de spelletjes, maar deze is heel speciaal: Het Grote Mensen Monopoly, en dan de inmiddels zeer zeldzame Gulden-editie!
Gemakshalve roepen we maar dat het Velperplein 12.000 euro kost, maar verder nog net zo leuk als vroeger.
Ideaal om te spelen terwijl de speculaas-appel-taart-cake staat te garen in de oven.
Maar andersom is de speculaas-appel-taart-cake ook lekker om van te smullen tijdens een ouderwets potje Monopoly.
Typische win-win-situatie, toch?

6 opmerkingen:

Unknown zei

Nou, die speculaas-appel-taart-cake (wat een lang woord!) ziet er inderdaad om op te vreten uit. Lekker. Ik ben zelf ook gek op bakken en alles wat van speculaas is, dus dit recept wil ik wel eens uit proberen. Het gulden monolpy spel staat nog bij mijn ouders en dat is toch wel nostalgie.

marmarel zei

Mmmm, dat ziet er lekker uit! Monopoly, dat deden wij vroeger vaak. Ik heb een héél oude versie, die hebben we eens uit de spellenkast van mijn schoonmoeder gekregen! :-)

knoopjesz haken zei

MMM...dat ziet er heel lekker uit..die ga ik deze week ook proberen..
Hopelijk zijn ze weer opgeknapt

Dinaz ♥ zei

Oeh...dat ziet er heel lekker uit!
Pak cake-mix staat wel in de kast...appels op tafel...straks kruiden halen!! Ik weet wat ik ga doen vanmiddag!!! Bedankt voor het delen!
Groet Dinaz ♥

swiid-swiet zei

Mmmmm, dat ziet er heel erg lekker uit!
Spelletjes zijn ook altijd leuk...

DELETED zei

wat een leuke blogje, ik kom haak blogjes tegen via andere haaksters, ik zal meer gaan bezoeken, altijd leuk verschillende creaties te zien...groetjes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...