woensdag 26 februari 2014

Sjaal van Zpagetti


Bij ons gaat Meis altijd als eerste naar bed, ze heeft haar slaap en vooral rust hard nodig. Onze Benjamin mag dan nog even beneden tv kijken, vooral Amerikaanse sitcom's, is hij gek op. Soms (ahum) is de serie op tv zo leuk dat hij een beetje de tijd vergeet en wat later komt. Snap ik, ik vind het zelf ook moeilijk om 's avonds zomaar de tv uit te zetten (lees: stoppen met haken), en dan vooral niet midden in een film (lees: toer).
In de tussentijd blijf ik lekker even boven wachten tot hij er aan komt, scheelt een keertje traplopen. Tja, en wat doe je dan als je overloopt van creativiteit maar alle haakspullen liggen nog beneden?
(Hebben jullie dat trouwens ook weleens, zo'n onbedwingbare drang om iets te 'moeten' maken?)
Gelukkig heb ik boven van die enorme bollen Zpaghetti-garen liggen, bijna elke avond vraag ik me weer af wat ik daar toch eens van zal maken. Op Pinterest zag ik eens armbreien voorbij komen, mooi, maar daar vond ik dit garen niet dik genoeg voor. Zou ik mijn vingers kunnen gebruiken als breinaald? Niet zo dik als een arm, en toch met iets meer steken dan het traditionele vingerbreien.
Een mooi compromis!
Het blijkt dat ik in ieder geval 8 steken op 1 vinger kan hebben, langer zijn mijn vingers niet. 8 is prima, 2 vingers dik is ook mooi. Super-simpel: hetzelfde principe als breien, maar dan op je hand!
Verrassend hoe snel dat gaat, voor je het weet heb je al een hele slinger gemaakt! Gelukkig was Zoon de 'tijd weer vergeten, sorry mam...'. Hij keek wel een beetje vreemd toen ik met twee handen vast in de Zpagetti zat..
Na een klein uurtje van hand naar hand breien was hij lang genoeg: een stoere grof-gebreide sjaal in gemêleerd grijs. Past overal bij.
Happy-de-peppy, weer een projectje af, de snelste tot nu toe!


1 opmerking:

Unknown zei

Hi, My name is Karan, and I come from Florida..I saw your blog on
annamaries linky party, and I loved your
scarf! We have been to the Netherland twice, and plan to go again this fall. I've love for you to stop by and visit my blog.
http://karanandmichael.blogspot.com/2013/11/how-do-you-fit-everything-into-one.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...