woensdag 3 november 2010

Rommel

Vlak voor de zomervakantie is onze jongste 4 jaar geworden, groot feest en helemaal blij, want nu mag ze ook naar de grote school, net als haar broers. Voor mij is dat wel even wennen: ik heb na 13 jaar (de leeftijd van onze oudste) nu zomaar halve dagen "vrij". Een tijd geleden had ik me al voorgenomen om deze "vrije tijd" te gebruiken voor een grondige opruimsessie; we groeien hier zo langzamerhand een beetje dicht. De eerste plank, de eerste kast was best lastig maar als je eenmaal op dreef raakt....
Ik heb veel weggegooid, er waren een aantal twijfelgevallen en er is vooral veel naar de kringloop gebracht.  Meestal rij ik direct weer weg, maar de laatste keer móést ik even snuffelen. Zomaar, wie weet wat er nu weer ligt. Een poosje later stapte ik weer naar buiten met een klein houten koffertje. Een simpel ding, niet te groot en niet te diep, met eenvoudig (en dus mooi) hang- en sluitwerk. Gekocht voor 50 cent. Waar het eerder voor gebruikt werd of wat er in heeft gezeten, ik heb geen idee.
B heeft hem het eerst gekregen, hij vroeg zich verbaasd af wat hij ermee moest doen. Al gauw heeft hij er een bouwkoffer van gemaakt, compleet met rolmaat en kladblok. Bijna alles hier in huis is nu opgemeten en in kaart gebracht, erg leuk en eigenlijk ook wel leerzaam.
Inmiddels is het ook al een laptop met denkbeeldige toetsen geweest en B gebruikt het nu om zijn grootste schatten (een DS en een Beyblade) in op te bergen, handig om mee te nemen naar vriendjes! En dat allemaal voor 50 cent....

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...