zondag 21 november 2010

Schaapje schaapje


Een poos geleden ontdekte ik de patronen van Christel Krukkert, erg leuk, makkelijk en herkenbaar. Later kwam ik in een naaiwinkeltje een boekje van haar tegen (Gehaakte Beestenboel), die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Inmiddels heb ik Koosje het konijn bijna af (de achterpootjes zaten er al aan, maar niet mooi, dus dat moet overnieuw), en ligt Floortje het schaap klaar om in elkaar te zetten.
In een oude editie van Hobbyhandig (nr. 154 maart/april 2010) kwam ik een patroon voor pannenlappen van haar tegen. Nou ben ik helemaal niet gek op gehaakte pannenlappen, maar de hanger die zij eraan heeft gemaakt is wel erg leuk: een piepklein schaapje! Ik zag er direct een sleutelhanger in.

Helemaal handig is het dat je het in één avond af kan hebben, nadeel daarvan is weer dat je er erg hebberig van wordt en meteen visioenen krijgt van een hele kudde.
Voorlopig nog even deze ene, eerst de grote maar eens in elkaar zetten. Misschien wordt dat dan de mama met jaja, een héééleboel kleintjes? Ach, 't is toch zo klaar!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi

ik had het schaapje gezien op internet, het boekje gekocht en begon te haken maar het schaapje is te groot. Ik wou het namelijk gebruiken om suikerbonen aan te hangen.

Heb je misschien van dat kleine schaapje een patroontje? of is dit alleen een hoofdje?

groetjes
Tine Van Hout

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...