donderdag 27 januari 2011

Nostalgie

Hou je goed vast, dit wordt een blog met veel foto's en voor sommigen onder ons met veel oja's. Ik heb het in ieder geval vaak geroepen, zelfs al toen ik deze Ariadne-verzamelband bij de kringloop doorbladerde. Ik kòn hem niet laten liggen, zoveel leuks uit "mijn tijd": van 1972 tot 1975!
Toen was ik nog jong en zorgeloos en bij het zien van alleen al de advertenties komt dat gevoel heel even terug. Deze poppetjes van Biotex vond ik toen ook al zo leuk..
En stel je toch eens voor dat je deze tv mag krijgen, je hoeft alleen maar een nieuwe abonnee aan te melden, helemaal geweldig toch? Denk je eens in dat je elke avond voor deze buis mag zitten, natuurlijk met je handwerkje bij de hand.
Gelukkig zitten er aardig wat 'haaksels' in: kleden, gordijnen, lampekappen en zelfs complete garderobes. Het één misschien minder bruikbaar als het andere, maar met een paar kleine veranderingen toch weer helemaal leuk.
Daar bedoel ik dit prachtige pak niet mee hoor, maar deze is wel helemaal gehaakt. Ik vraag me af of iemand dit ooit gemaakt heeft. Met alle respect en zo ging dat in die tijd, maar ik zie het al voor me: dat je het voor het eerst aan je man laat zien en blij vraagt wat hij er van vindt..
Of dat je je zoon naar het zwembad stuurt, met in zijn tas een heuse zelfgehaakte zwembroek. Ooit in een niet zo ver verleden zijn er mensen geweest die dat echt deden, en dat was toen niet eens zo heel erg raar!
En toch, in andere kleuren en de mouwen iets strakker, mmm, niet geheel ondenkbaar, toch? Ons Meisje vond hem zo in ieder geval ook al prachtig, maar dat ligt waarschijnlijk aan de bloemen en het beetje paars.
Daar zijn ze weer, de pannenlappen. Daar werd ik dus niet door aangetrokken, maar wel door de vrolijke kleuren en het patroon. Als ik hier nou eens een plaid of een kussenhoes, of, waar het in mijn geval altijd op uitdraait, een poppendekentje van zou maken, met iets andere kleuren?
En nee, ik hoef niet zo'n bloempot bij de voordeur, maar kijk eens naar het ontwerp op zich. Zelfs in deze kleuren vind ik het al mooi, en ja, ik zie mezelf al liggen onder een heerlijke grote wollige deken gemaakt van deze zeskantjes. Of, in mijn geval, zie ik de pop al liggen onder haar kleine wollige deken....

Mocht je belangstelling hebben voor het patroon van één van getoonde foto's, schroom niet en laat het me even weten, dan mail ik het je toe. Van alle dingen die ik uit deze verzamelband ga maken (jaja) zal ik het patroon op mijn blog zetten, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat bijvoorbeeld de zwembroek erbij zal zitten....

1 opmerking:

De Merle zei

Zo superleuk om even onder te duiken in je jeugd...! Heerlijk. En ik herken de Biotexpoppetjes ook. We hadden er een singeltje met een verhaaltje van.

Heel leuk dat je volger van mijn blog bent geworden. Dan weet je ook dat er mensen geïnteresseerd zijn in je stukjes.
Groetjes,
Karin ---De Merle---

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...