zondag 30 januari 2011

Zeg het met...

Een tijd geleden was het buurvriendinnetje van ons Meisje jarig en wij mochten ook op haar feestje komen. Ze is helemaal dol op haarknipjes, telkens als ze bij ons komt verzamelt ze alle knipjes uit Meisje's kapperskoffertje en die laat ze voorlopig ook niet meer los. Over een kadootje hoefden we dan ook niet lang na te denken: het moesten natuurlijk knipjes en haardingetjes worden.
Over de kleur hoefden we ook al niet lang na te denken: roze! Gelukkig had ik daar nog wel wat van liggen.. Nu nog even naar de Action voor een kaart met 'kale' knipjes en dan aan de slag!
Ondanks dat er al heel veel bloemenpatronen op internet staan, moest ik toch heel eigenwijs mijn eigen versie maken, lekker freubelen en tig keer overnieuw beginnen. Alhoewel dat met dit bloemetje eigenlijk nog wel mee viel, zo moeilijk is dit nou ook weer niet..
Goed, aan de slag dus maar:

1. 5 vasten in magical ring, sluit met een halve vaste
2. *2 lossen, 2 stokjes in 1 vaste, 2 lossen, halve vaste in volgende vaste, herhaal vanaf * en eindig met een halve vaste. In totaal heb je nu 5 bloemblaadjes.

Ik heb de bloemetjes vastgelijmd met een lijmpistool en voor de zekerheid heb ik met de overgebleven uiteinden nog een knoopje gemaakt. Dan blijft het in ieder geval goed zitten.

Zoals je ziet: meer is het niet! Voor deze bloemetjes heb ik de eerste toer (het hartje van de bloem) in een andere kleur gedaan, het laatste bloemetje is gehaakt met multi-color garen, de kleuren lopen in elkaar over.

Ik heb ons Meisje moeten beloven dat ik ook voor haar zulke knipjes ga haken, gek genoeg komt het daar maar steeds niet van. Is dat niet hetzelfde verhaal als die loodgieter die het bij een ander wel voor elkaar maakt, maar thuis....

1 opmerking:

Aisyah Helga zei

Those clips looks so cute!! I'm sure the girl who received them loves them!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...