woensdag 27 februari 2013

Tadaaah, kleedje klaar!

Jawel, daar is hij dan
 -of moet ik zeggen: zij (gezien de kleurkeuze..)-
warm, wollig en zoet!
En ze is er blij mee, elk weekend vind ik ons Meisje opgekruld onder haar deken in een hoekje van de bank,
lekker even televisie kijken tot mama ook beneden komt.
Na heel veel denken, eeuwige twijfelkont die ik ben, leek mij dit de mooiste manier van granny's aan elkaar haken: de flatbraid join. Dit filmpje op YouTube maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Ontzettend leuk om te doen, het ziet er ingewikkeld uit maar eigenlijk is het veel eenvoudiger: je hoeft geen lange rijen 'los-aan-elkaar-hangende' blokken in bedwang te houden want je haakt ze er gewoon per stuk bij aan. Easy peasy!
Van dichtbij kun je de witte golfjes goed zien. Van veraf lijkt het net een grote lappendeken die met grove steken aan elkaar is genaaid.
 
Uiteraard is hij/zij al behoorlijk uitgetest, zowel door Meis als door onze Liz en Milo. Conclusie van het testpanel: bestand tegen 'melkende' nageltjes, gegarandeerd voor Meis gereserveerd (Benjamin wil natuurlijk niet onder een roze), wollig en vooral lekker warm!
Missie geslaagd, lijkt me..

11 opmerkingen:

knoopjesz haken zei

Mooi..lekker meisje-meisje..heel leuk gemaakt...en thanxx voor de tip aan elkaar haken..deze vind ik er mooi uitzien..en aangezien er nog heel wat granny's liggen ;-)

Angélique zei

Prachtig dekentje!

Dinaz ♥ zei

Hij ziet er heel mooi uit!!!
Mooi aan elkaar gehaakt ook!

Mijn deken is ook bijna klaar...:o)

Groetjes Dinaz ♥

Mijn Tijdverdrijf. zei

Mooie vrolijke voorjaarskleurtjes heb je gebruikt. En je hebt een mooie steek gebruikt voor het aan elkaar zetten. Die gaat ook weer bij mijn favorieten.

Groetjes, Agnes.

Herriet zei

Wat een mooi dekentje! Het ziet er heerlijk warm uit!

Doortje Dartel zei

Wat een super mooie deken.

Anoniem zei

Zeker weten -missie geslaagd want wat een mooi dekentje!

mingle-mangle zei

wauw leuke kleurtjes, ziet er heel mooi uit hoe ze aanelkaar gemaakt zijn :D


groetjes mingle-mangle crochet

Marbada zei

Die ziet er leuk, warm en gezellig uit in die kleurtjes.

Unknown zei

Heb zelf nog zoveel granny's liggen omdat mij de moed ontbreekt om ze aan elkaar te haken/naaien. Maar ziehier, een nieuwe methode die ik zeker eens ga bekijken. Das weer een uitdaging. Een héél mooie deken overigens. Was eigenlijk op zoek naar eierwarmers en kwam zo op je blog terecht :-)
groetjes
pixie

Jolanda zei

Gaaf die kleuren zo bij elkaar! Mooi deken geworden, groetjes Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...