donderdag 16 december 2010

Kerststal

Ons Pietenhuis is onlangs omgetoverd in een echte Kerststal. Nou ja, Kerststal, volgens Man is dit een moderne Jozef en Maria; ze wonen nu in een flatgebouw. Ik kocht deze kerststalfiguren een paar jaar geleden bij de Hema, leuk voor de kinderen om mee te spelen. Eerlijk gezegd valt dat een beetje tegen, de poppetjes vallen elke keer om en het dak van de bijgeleverde stal glijdt er telkens vanaf. Dan zolang maar wonen in ons Huis.
Want zoals bij bijna alles van de Hema zijn ze wel ontzettend leuk om te zien! Misschien dat onze jongste er nog wat mee gaat doen, meisjes zijn daar toch anders in. Ik wil trouwens, net als met mijn adventskalender, al jaren zelf een kerstsetje haken, naar het patroon van Jessica Tromp, maar dan misschien iets kleuriger.
Prachtig, al die figuren, ik heb wel eens gedacht om héél vroeg in het jaar te beginnen, zodat alles op tijd af zou zijn. Goed plan, maar hartje zomer staat mijn hoofd nog niet echt naar een complete kerststal.
Later kwam ik deze nog tegen, Maria met baby Jezus, dat geeft hoop, één enkel poppetje moet toch lukken? Ik laat het je nog wel weten, ben nu nog even druk....

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...