woensdag 5 januari 2011

Oude voornemens

De oliebollen zijn op en het laatste vuurwerk is afgeschoten, we hebben op gepaste wijze weer een jaar afgesloten. We hebben een heleboel leuke dingen gedaan, genoten van elkaar en van anderen, dromen verwezenlijkt en weer nieuwe dromen gemaakt. Hetzelfde geldt voor mijn haaktas, ik ben de laatste weken van het jaar druk bezig geweest om nu eens al mijn oude voornemens af te maken.
Ik had onder andere nog diverse sleutel/tashangers liggen waar eigenlijk alleen nog een paar oortjes of pootjes, of zelfs alleen maar de lus, aangemaakt moest worden. Zo klaar dus, en dat stond best stoer. Bijna elke ochtend kon ik weer iets nieuws laten zien, alsof ik elke avond hartstikke druk was geweest. Ach, je moet ze soms niet wijzer maken....
Herinner je je dat leuke schaapje nog? Hij heeft destijds mijn fruitschaal helemaal leeg gegeten maar zal binnenkort tevreden aan een tas of sleutelbos hangen. Inderdaad, daar moest alleen nog maar een lusje aan..
Ik heb heel wat patronen van octopussen bekeken, maar die waren naar mijn idee allemaal een beetje stijfjes en te bewerkelijk. Deze octo is helemaal naar mijn smaak, met echte friemelarmpjes en een koddig koppie. En het leukste is dat je hem in een paar uurtjes af kan hebben. Je leest het goed: kàn hebben. Ik vond hem helemaal onderin mijn tas: een groen gehaakt bolletje mèt patroon erbij, geen idee hoelang dat er al lag.. Nu is hij dus af en krijg ik spontaan visioenen van een rek vol octo's in alle kleuren van de regenboog. Ach, 't is maar een paar uurtjes werk....

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...